Gebruik van cookies

Deze website maakt gebruik van cookies. Als u onze website blijft gebruiken, accepteert u het gebruik van deze cookies.

X

Het tussendoortje, 'finest hour' van iedere paneelbouwer

Het tussendoortje, 'finest hour' van iedere paneelbouwer

Het tussendoortje, 'finest hour' van iedere paneelbouwer

Het tussendoortje, 'finest hour' van iedere paneelbouwer

Geschatte leestijd: 3 minuten

Als machines en lager geschoolde arbeidskrachten steeds meer werk uit handen nemen, bent u als ervaren paneelbouwer dan nog wel nodig? Absoluut. Want er zijn altijd situaties waar alleen uw kennis en ervaring het verschil kunnen maken: de tussendoortjes.

U kent ze wel: de spoedopdrachten. De tussendoortjes. De kun-je-dit-nog-even-aanpassen verzoeken van de klant. Eigenlijk houdt u er niet zo van, die plotselinge verstoring van het zorgvuldig geplande werkproces. Maar stiekem vindt u het geweldig, zo’n tussendoortje. Want juist dan bent u op uw best. Er is toch niets mooiers dan een probleem oplossen? En u bent de enige die het kan.

Uw vakmanschap geeft de doorslag

Of het nu gaat om een last-minute wijziging van de klant, een modificatie op locatie of een storing, het duurt te lang om het naar engineering te sturen. Bij zo’n tussendoortje komt uw vakmanschap optimaal naar boven. Met uw kennis van montageplaatbewerking, elektrotechniek, bedrading en de kastinrichting, heeft u de juiste bagage om iedere spoedklus te klaren. Dankzij uw ervaring werkt u automatisch volgens de normen zonder ze uit uw hoofd te kennen. En u weet als geen ander hoeveel tijd een aanpassing gaat kosten. Dit vraagt het uiterste van uw improvisatietalent. Want voor u geldt: nee is geen optie.

Update het constructiedossier

Eigenlijk is het een vorm van ‘reverse-engineering’, zo’n spoedopdracht: u begint bij het eindproduct en past vandaaruit het ontwerp aan. Eerst bouwen, dan tekenen. Daarmee komen we op een cruciale fase in de levenscyclus van het tussendoortje: het bijwerken van de tekening. Helaas wordt dat nog wel eens vergeten. Begrijpelijk, want het probleem is toch opgelost? Toch is de klant pas echt tevreden als ook de documentatie overeenstemt met de kast op locatie. Daarom is het van groot belang dat u de wijzigingen die u aanbrengt goed communiceert met engineering en/of werkvoorbereiding. Zodat zij het constructiedossier kunnen bijwerken en de documentatie weer 100% ‘as built’ is.

Misschien werkt u al samen met werkvoorbereiding en engineering binnen hetzelfde digitale systeem. Dan kunt u zo’n aanpassing van de tekening gewoon zelf even doen. Kijk, dan maakt u zich pas echt onmisbaar.

Deel nu met uw collega's

RITTAL B.V.

Hengelder 56
6902 PA Zevenaar
Nederland

EPLAN B.V.

Hengelder 56
6902 PA Zevenaar
Nederland