Gebruik van cookies

Deze website maakt gebruik van cookies. Als u onze website blijft gebruiken, accepteert u het gebruik van deze cookies.

Intern proces verbeteren? Uitbesteden!

18x
gedeeld

Heel populair waren de mechanische bewerkingen aan de besturingskasten bij Cemsy Assemblies niet onder de medewerkers. Daarnaast bleek uitbesteding aan Rittal nog goedkoper uit te pakken. Zo slaat het bedrijf uit Rijswijk voortaan twee vliegen in één klap: tevredener medewerkers en kostenbesparing gaan hand in hand.

Onlangs kon Cemsy Assemblies nog een order van tachtig besturingskasten boeken voor een grote internationale organisatie in de Haagse regio. Het bedrijf is sinds 1992 actief in de panelenbouw en de productie van kabelsamenstellingen. Er werken inmiddels ongeveer twintig man. “Waar standaard ophoudt, daar beginnen wij”, omschrijft directeur Chris van Schendel het werkterrein van Cemsy. “Waar het kan, automatiseren wij. Voor de aanschaf van een bedradingsmachine halen wij de benodigde aantallen niet, maar het knippen, strippen en coderen hebben we bijvoorbeeld wel geautomatiseerd”, vertelt hij.

Goedkoper

Zo blijft het bedrijf voortdurend kijken hoe interne processen kan verbeteren. Daarbij viel het op dat het maken van sparingen en andere mechanische bewerkingen de medewerkers veel tijd kostte. Daar komt nog bij: het boren en zagen van de metalen kasten is allesbehalve geliefd bij de medewerkers van het bedrijf. Van Schendel: “Daarom zijn we erg blij met de beslissing om deze werkzaamheden uit te besteden. Dat geldt niet alleen voor de grote aantallen; juist ook bij één stukszijn we goedkoper uit door die bewerkingen uit te besteden aan Rittal.”

De verklaring daarvoor is dat Rittal de ervaring, maar ook de aantallen heeft om de productie vergaand geautomatiseerd te laten plaatsvinden. Naast de zeer ervaren en gedreven medewerkers zorgen onder andere een lasercentrum, freesmachine en een ponsmachine voor een zeer efficiënte productievoortgang.

Zelf berekenen

Van Schendel is al met al blij de mechanische bewerkingen kwijt te zijn en is te spreken over de kwaliteit van het uitbestede werk. Een nadeeltje vindt hij op dit moment nog, dat het opvragen van een offerte wat vertraging in het proces oplevert.
Rittal lost dat op door op korte termijn met een online-calculatietool te komen. Daarmee kunnen klanten zelf al hun prijs berekenen – ook als ze de materialen via hun groothandel bestellen. voordeel komt de klant toe.

18x
gedeeld

Plaats een reactie

Uw e-mail adres wordt niet getoond.

Ik ga akkoord met de privacy policy van Eplan en Rittal.
Friedhelm Loh Group